Medewerkers van het Algemeen Dagblad trekken er elk jaar op uit om de kwaliteit van koffie in de Nederlandse Horeca te testen. De test bestaat uit het proeven, bekijken en ruiken van een kopje zwarte koffie, een espresso en een cappuccino. De niet erg verrassende conclusie: de smaak van koffie in de gemiddelde Horeca-zaak is belabberd, de kwaliteit van koffie in de gespecialiseerde koffie-zaak is goed. 53 van de in totaal 100 bezochte bedrijven scoort een voldoende, daarvan is het merendeel een koffie-speciaalzaak. De prijs van een kopje koffie blijkt over de kwaliteit niets te zeggen en het grootste probleem is dat de koffie niet warm genoeg is als deze op tafel komt, toch zijn de prijzen ten opzichte van 2012 met drie procent omhoog gegaan.
Beste Koffie van 2013: de uitslag van de AD koffietest
Het advies van de AD redactie is om wat koffie betreft de gewone, slecht presterende, Horeca te mijden. Dit zal ze vanzelf wel bewegen wat meer aandacht aan hun koffie, bediening en klantgerichtheid te besteden, zo is het idee. Het beste is natuurlijk zelf lekkere koffie te leren zetten, en gelukkig is dat erg leuk.
Reageren op bovenstaand nieuws over Beste Koffie van 2013: de uitslag van de AD koffietest of een opmerking plaatsen? Dat kan door een reactie achter te laten onderaan de pagina. Wil je ander nieuws bekijken? Dat kan op deze pagina.
Wil je een reactie plaatsen? Dat kan hier!