Magis is in 1976 opgericht, het label kreeg echter pas een grote naam door het beroemde trapje van Andries en Hiroko van Onck. Dit trapje werd in eerste instantie als iets vreemds gezien: wat moet een gebruiksvoorwerp als een trapje nu in een huiskamer – en dus in een woonwinkel? Toen men echter het nut en de schoonheid van dit trapje inzagen werd het een groot succes en inmiddels zijn er één miljoen van deze trapjes gemaakt. Magis is Latijn voor ‘Beter’, het doel is dan ook om bestaande producten beter te maken door ze opnieuw uit te vinden. In 1996 ontwierp Stefano Giovannoni ‘Bombo’ voor Magis, een krukje dat vele malen werd gekopieerd en gelimiteerd, een teken van succes. Er zijn sinds Bombo nog vele ontwerpers geweest die voor het label Magis schitterende ontwerpen hebben gemaakt, waaronder krukjes.
Over Florian
Sinds 2011 schrijf ik artikelen over koken, eten en drinken voor Plezier in de Keuken. Ik heb ook de naam van de website bedacht en altijd bezig geweest met het beheer (de technische kant) van deze website.
Ik kook graag en eet het liefst voedsel met veel smaak - het liefst gemaakt van verse kruiden uit eigen tuin, want ik heb niet zo veel met planten als je ze niet kunt opeten.
Ik heb een achtergrond in marketing, een sterke interesse in techniek en ben de zoon van een kok, en dat is hoe een website over (keuken-)apparatuur, koken, eten en drinken tot stand komt.
Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.
Wil je een reactie plaatsen? Dat kan hier!